שיחת יחידה:תאריך

תגובה אחרונה: לפני 7 חודשים מאת Euro know בנושא הוספת 1950 שנה לגיל האדם

תיקונים ושיפורים נדרשים

  1. היחידה אינה בודקת חוקיות תאריך! למשל 1 באפריל 1812 עד [[50 במאי]] [[1814]] יתן "שנתיים וגם 78 ימים". אם נעשה עד [[60 במאי]] [[1814]] נקבל "שנתיים וגם 88 ימים". המונה פשוט עולה במקום להוציא שגיאה
  2. לשנות "4 שנים וגם 186 ימים" --> "4 שנים ו-186 ימים". "וגם" נשמע מאוד צורם. זה מין תרגום קלוקל של המילה "and". ראו למשל בתבנית:הפרש תאריכים שם המלל אכן "ו-", בדוגמה {{הפרש תאריכים|07|12|1438|17|03|1654}} --> 215 שנים, 3 חודשים ו־10 ימים. (כמאמר הגורו "עדיף ו- והמספר (במקום "וגם"). אלדדשיחה 23:12, 6 באוגוסט 2014 (IDT)")
  3. כאשר השדה אליו מחשבים טווח לא קיים בכלל, יוצאת הודעת שגיאה שכרגע מוחלפת ב-"?". צריך לשים בדף קטגוריות השגיאות אבל בלי "?" בתצוגה
  4. חייבים פרמטר קריאה נוסף בשם חשב טווח כולל, שנותן גם את היום הראשון וגם האחרון ולא רק את ההפרש. זה נדרש בערכי המלחמות כדי שלא נקבל מצב כמו מלחמת ששת הימים שיוצאת בחישוב רק 5 ימים! או קרבות של יום שיוצאים 0 ימים כמו קרב אמבבו
  5. כאשר מצויינות רק שנים לעתים זה מחושב "שנתיים" כמו במלחמת רוסיה - פרס (1826 - 1828), ולעתים "שנתיים ויום" כמו בערך הקואליציה האנטי-צרפתית השישית... לא הגיוני
  6. צריך פרמטר "חודשים" כדי לתת פלט במבנה "שנים, חודשים וימים". בתבנית:הפרש תאריכים זו ברירת המחדל, וכדאי לעשות כך גם גם פה כדי לשמור על אחידות. {{הפרש תאריכים|07|12|1438|17|03|1654}} --> 215 שנים, 3 חודשים ו־10 ימים.
  7. צריך פרמטר "ללא שנים" כדי לתת פלט רק של מספר השנים. זה נדרש בתבניות האישים כדי להציג פלט במבנה (בן 57).
  8. היחידה צריכה להתעלם מהערות שוליים בשורת התאריך.
  9. {{#invoke:תאריך|חשב|[[3 בפברואר]] [[444 לפנה"ס]]|שנה}} הייתי מצפה שיחזיר "444 לפנה"ס" אבל במקום זה מחזיר "-444"
  10. בעיה בספירת רווחים (פיסקת #רווחים)
  11. בעיה בחישוב תאריכים לפני הספירה (פיסקת #בעיה בחישוב תאריכים לפני הספירה)
  12. חישוב גיל מקורב גם כשיש את כל הנתונים (פיסקת #ויליאם מיינור)

בורה בורה - שיחה 11:38, 3 באוגוסט 2014 (IDT)

משתמש:ערן או משתמש:קיפודנחש, תוכלו לתקן ולשפר לעיל? בורה בורה - שיחה 11:51, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
הוספתי פורמט "גיל", אשר מחזיר ערך בשנים ללא המילה "שנים". לא עובד טוב עבור פעוטות (כותב: גיל 0). (@בורה בורה) ‏[kotz]‏ [שיחה] 15:19, 8 באוגוסט 2014 (IDT)

הוספתי פרמרטר "כולל=כן" (לפונקציה "חשב טווח") שמוסיפה יום (בשביל מלחמת ששת הימים וכד') ‏[kotz]‏ [שיחה] 01:37, 9 באוגוסט 2014 (IDT)

הוספתי קוד (קצת מעפן) שהופך את "וגם XXX" ל"ו-XXX". ‏[kotz]‏ [שיחה] 01:52, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
גם מלחמת ששת הימים וגם קרב אמבבו מודים לך!! בורה בורה - שיחה 02:00, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
שים לב שיוצא לך "מקף עילי" שלא מקובל כאן. שנה בבקשה למקף רגיל. בורה בורה - שיחה 02:07, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
בדוק שוב בבקשה ואם עדיין יש מקף עילי תאמר לי איפה. חן חן ‏[kotz]‏ [שיחה] 02:56, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
כאן: 215 שנים, 3 חודשים ו־10 ימים. אני רואה שזו תבנית אחרת... 66 שנים נראה בסדר! בורה בורה - שיחה 03:45, 9 באוגוסט 2014 (IDT)
משתמש:Kotz, תוכל לעשות גם את מספר 6? בורה בורה - שיחה 06:08, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

עדכנתי את היחידה כך שתתעלם מהערות שוליים (אני חושב). @בורה בורה «kotz» «שיחה» 00:58, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

משתמש:Kotz, בדקתי את שני הסוגים ועובד טוב. תודה. מה עם שאר הבעיות? בורה בורה - שיחה 06:30, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
לגבי 6, זה יותר מסובך ממה שזה נראה.
לגבי 3 ו-5: לא הבנתי.
«kotz» «שיחה» 19:20, 14 בספטמבר 2014 (IDT)
לגבי 5 אתה בעצמך ראית את הבעיה. זה לפעמים מוסיף (או מוריד, אם לא משתמשים בפרמטר "כולל") יום, לא ברור לי למה. ראה את מראי המקום לעיל. בורה בורה - שיחה 19:50, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

בעיות בשימוש בתבנית

בשיחת תבנית:סכסוך צבאי#בעיות נוספות הצגתי שלל בעיות הנובעות משימוש ביחידה:תאריך בתבנית הנ"ל. יש למצוא פיתרון לבעיות אלה. דוד שי - שיחה 01:27, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

ערן, לא ברור התיקון שבצעת. עכשיו אין חישוב תאריך באף ערך... בורה בורה - שיחה 01:49, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

כ־שנתיים

במקום "כ־שנתיים" יש לתת "כשנתיים". דוד שי - שיחה 12:07, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

דוד שי, תודה על ההערה. תיקנתי בהתאם. ערן - שיחה 17:55, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
חשבתי שחייבים להשתמש רק במקף רגיל "-" ולא במקף עילי. «kotz» «שיחה» 22:32, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
"־" הוא מקף רגיל, וסימן "-" הוא מינוס. ערן - שיחה 23:14, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

שינויים שבוצעו

דומני שהשינויים האחרונים של ערן המיטו אסון קטן על {{גיל לערכי אישים}}.

א. {{גיל לערכי אישים|תאריך לידה= 1901|תאריך פטירה=1944|הצג אם נפטר=כן}} נותנת "(בגיל כ־42)" - שזה לא נראה לי מתאים לגיל.

ב. {{גיל לערכי אישים|תאריך לידה=1901|תאריך פטירה=1 באפריל 1944|הצג אם נפטר=כן}} נותנת "(בגיל )". למיטב זכרוני זה חישוב שעבד קודם לכן ועכשיו לא.

@בורה בורה. «kotz» «שיחה» 22:32, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

א. האם אפשר להציג גיל לפי מידע זה? אם נולד ב-1.1.1901 ונפטר ב-31.12.44, גילו 44, אבל אם נולד ב-31 בדצמבר 1901 ונפטר ב-1.1.1944, גילו 42. איזה גיל על התבנית להציג, 42? 43? 44? אי אפשר להציג גיל על פי המידע החלקי שלפנינו. לכל היותר ניתן להציג "כ־43", המלמד שאין לנו ידיעה ברורה; הצגה אחרת היא הטעיית הקורא.
ב. האם אפשר להציג גיל לפי מידע זה? אם נולד ב-1.1.1901 ונפטר ב-30.4.44, גילו 43 פלוס, אבל אם נולד ב-31 בדצמבר 1901, גילו 42 פלוס. איזה גיל על התבנית להציג, 42? 43? לכל היותר ניתן להציג "כ־42", המלמד שאין לנו ידיעה ברורה; הצגה אחרת היא הטעיית הקורא. דוד שי - שיחה 23:06, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
  1. כמו שדוד כתב. חשוב להבהיר שאיננו יודעים את הגיל, וזה גיל מחושב. אם יש בעיה עם "כ", אפשר להשתמש בסימן אחר כדי לציין בערך למשל ל"בגיל ±42" או "בגיל ~42", ולחילופין לא להציג כלל את התאריך.
  2. במקרה שהמידע לא מאוזן ורמת הדיוק הנדרשת לא מתאימה בתאריך ההתחלה והסוף התבנית תחזיר מחרוזת ריקה.
ערן - שיחה 23:11, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
2. זה לא סביר. אם התבנית יודעת איך לחשב את הזמן שעבר בין שנת 1000 לשנת 1004 היא בוודאי צריכה לדעת לחשב את הזמן שעבר בין שנת 1000 לדמצבר 1004. «kotz» «שיחה» 23:15, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
היחידה יודעת לעשות את זה בשנים, אבל לא בימים: {{#invoke:תאריך|חשב טווח|1901 - 1 באפריל 1944|ימים}} תוצאה: "", לעומת {{#invoke:תאריך|חשב טווח|1901 - 1 באפריל 1944|שנים}} עם תוצאה "כ־43 שנים". ערן - שיחה 23:29, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
משתמש:ערן, שאלתי אותך לפני כמה ימים איך אתה מחשב את השנים, ואמרת שאתה "חותך" מה שמעבר לשנה שלמה כי זה לא כל כך משנה. גם בגיל אנחנו מחשבים בשנים שלמות, האם הכלל הזה לא חל פה? בכל מקרה, צריך לשנות "בגיל כ-54" --> "בגיל 54 בערך". בורה בורה - שיחה 05:47, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
ב. עדכון: {{גיל לערכי אישים|תאריך לידה=1901|תאריך פטירה=1 באפריל 1944|הצג אם נפטר=כן}} עכשיו נותנת "(בגיל כ־43)", שזה אמנם מכוער אבל לא יותר משאר המצבים, כך שהנושא הזה תוקן.
א.ב «kotz» «שיחה» 09:49, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
אני לא מבין איך זה עובד! מה הבעיה בערך יהלי גת שזה כותב "בן כ-55"? יש לו שנת לידה וזה צריך להיות בסדר. בורה בורה - שיחה 12:41, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
משתמש:Eldad, משתמש:אלדד, מה נכון יותר לשונית? "בגיל כ-54" או "בגיל 54 בערך"? וגם "בן כ-54" או "בן 54 בערך". ואולי בכלל משהו אחר? בורה בורה - שיחה 18:19, 28 בספטמבר 2014 (IDT)
נראה לי שדי ברור ש"בגיל כ-54" לא הולך בעברית. החלופה נראית לי "בגיל 54 בערך"; "בן 54 בערך". אפשר גם "בסביבות גיל 54". אלדדשיחה 18:58, 28 בספטמבר 2014 (IDT)
כמו שחשבתי... משתמש:ערן, שנה בבקשה. בורה בורה - שיחה 19:19, 28 בספטמבר 2014 (IDT)

לפנה"ס

{{#invoke:תאריך|חשב|[[3 בפברואר]] [[444 לפנה"ס]]|שנה}} הייתי מצפה שיחזיר "444 לפנה"ס" אבל במקום זה מחזיר "-444"

לבדיקה: {{#invoke:תאריך|חשב|[[3 בפברואר]] [[444 לפנה"ס]]|שנה}} ← 444 לפנה"ס

מתייג את ערן לטיפול ואת בורה בורה לידיעה ואת אוקלידס, שלא ידאג.

חן חן, «kotz» «שיחה» 11:09, 28 בספטמבר 2014 (IDT)

רק אל תגיד שאני לא בודק אחריך ביסודיות... בורה בורה - שיחה 11:18, 28 בספטמבר 2014 (IDT)
תיקנתי כדי לפתור את הבעיה אבל אני לא בטוח שנכון לתקן כאן: הפונקציה מיועדת לחלץ יום/חודש/שנה מטקסט ולהפוך אותם למספר. לכן אם השימוש בפונקציה הוא כדי להציג רק את השנה כדאי בהזדמנות ליצור פונקציה יעודית שתעשה את הפעולה ההפוכה (ממספר לתאריך) ותהפוך את -X לX לפנה"ס. ערן - שיחה 18:09, 28 בספטמבר 2014 (IDT)
תודה ערן אני לא סגור על "התפקיד" של הפונקציה: אנחנו מכניסים שם כל מיני תיקוני עברית. אם אתה רוצה ש"שנה" תהיה "נקיה" (תחזיר מספר שלילי) אז אפשר לייצר פרמטר חדש (כמו שיצרתי את "גיל") שיתן "שנה בעברית" כולל "לפנה"ס". אז צריך לתקן רק את {{שנה בלבד}}. «kotz» «שיחה» 18:10, 29 בספטמבר 2014 (IDT)

רווחים

ערן, נראה לי שיש בעיה בספירת רווחים.
א. {{#invoke:תאריך|חשב|1777|שנה}} מחזיר 1777 כצפוי
ב. {{#invoke:תאריך|חשב| 1777 |שנה}} לא מחזיר 1777 כצפוי
לבדיקה:
א. {{#invoke:תאריך|חשב|1777|שנה}} ← 1777
ב. {{#invoke:תאריך|חשב| 1777 |שנה}} ← {{#invoke:תאריך|חשב| 1777 |שנה}}
«kotz» «שיחה» 14:47, 1 באוקטובר 2014 (IDT)
אני בחופשה ואין לי גישה נוחה למחשב בשבוע הקרוב אבל אבדוק זאת אחרי כן. אפשר להוסיף trim בהתחלת הפרסור. --ערן - שיחה 00:25, 2 באוקטובר 2014 (IDT)

בעיה בחישוב תאריכים לפני הספירה

ערן, ראה מה קורה. היחידה מחשבת שנה כיום אחד. בורה בורה - שיחה 08:29, 10 באוקטובר 2014 (IDT)

לוקיוס יוניוס ברוטוס
קונסול רומא ה־1
509 לפנה"ס
לוקיוס יוניוס ברוטוס
קונסול רומא ה־1
509510
קונסול רומא ה־1
509511
(כשנתיים)
לא ניתן לדעת אם זה שנה שלמה או יום בודד מהנתון. תיקנתי שיחזיר מחרוזת ריקה. ערן - שיחה 00:18, 11 באוקטובר 2014 (IDT)
ערן, ראה את הדוגמה הבאה. לא היינו אמורים לראות "כשנה". כי אם אני כותב "511" יוצא "כשנתיים". מה ההבדל? בורה בורה - שיחה 04:04, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

וגם זה לא עובד

בסוגריים יש מחרוזת ריקה. בורה בורה - שיחה 10:10, 10 באוקטובר 2014 (IDT)

הוגו השלישי, מלך קפריסין
מלך קפריסין
24 בדצמבר 12641284
(כ־19 שנים)
→ הוגו השני, מלך קפריסין
הוגו הראשון, מלך ירושלים
24 בספטמבר 12691275
(כ־5 שנים)
הוגו השלישי, מלך קפריסין
מלך קפריסין
12641284
(כ־20 שנה)
→ הוגו השני, מלך קפריסין
הוגו הראשון, מלך ירושלים
12691275
(כ־6 שנים)
מחרוזת ריקה אומרת שלא ניתן די מידע לתבנית כדי לחשב את ההפרש. ערן - שיחה 00:19, 11 באוקטובר 2014 (IDT)
זה לא סביר. יש די והותר מידע עדי לדעת את משך הכהונה. «kotz» «שיחה» 17:11, 11 באוקטובר 2014 (IDT)
כיוון שלא מצוין במפורש שמשך הכהונה הוא בשנים (ולא ברור מראש שזה צריך להימדד בשנים, בשבועות או בימים), הבחירה ניתנת ליחידה שעושה זאת על פי הטווח - עבור טווח זמנים קצר הגיוני לספור בימים, ארוך יותר בשבועות, אח"כ בשנים ושבועות ועבור טווח ארוך די בשנים. למשל עבור {{#invoke:תאריך|חשב טווח|24 בספטמבר 1269 - 4 באוגוסט 1275|כולל=כן}} התוצאה תהיה 5 שנים. לכן ההתנהגות של התבנית בהתאם:
קלטפלט
{{#invoke:תאריך|חשב טווח|1269 - 1275|כולל=כן}}כ־6 שנים
{{#invoke:תאריך|חשב טווח|24 בספטמבר 1269 - 1275|שנים|כולל=כן}}כ־5 שנים
{{#invoke:תאריך|חשב טווח|24 בספטמבר 1269 - 1275|כולל=כן}}כ־5 שנים
אני חושב שזה תוצאה סבירה. ערן - שיחה 21:54, 11 באוקטובר 2014 (IDT)
ערן, kotz, זה ממש לא מתנהג נכון. ראה את הדוגמה הנוספת. רק הורדתי בצד אחד את התאריך המדויק, וכבר היחידה מחשבת נכון! יש כאן טווח של 20 שנה או 6 שנים, והיחידה אמורה לחשב נכון עם המידע הנתון. בורה בורה - שיחה 03:56, 12 באוקטובר 2014 (IDT)

אני עדיין חושב ש {{#invoke:תאריך|חשב טווח|24 בספטמבר 1269 - 1275|כולל=כן}} צריכה לדעת להחזיר 6 שנים, כשם ש{{#invoke:תאריך|חשב טווח|1269 - 1275|כולל=כן}} יודעת. «kotz» «שיחה» 23:34, 15 באוקטובר 2014 (IDT)

אני מסכים אתך. ערן אמר לי בשיחה אחרת שהוא לא מעוניין להתעסק עם זה אז אולי kotz תתקן בעצמך. בורה בורה - שיחה 23:47, 15 באוקטובר 2014 (IDT)

ויליאם מיינור

ויליאם מיינור
William Chester Minor
אין תמונה חופשית
לידהיוני 1834
פטירה26 במרץ 1920 (בגיל 85)
ענף מדעיבלשנות
הערותרופא
תרומות עיקריות
תרם לערכים רבים במילון אוקספורד

למה חישוב הגיל מקורב? יש את כל הנתונים לדעת שהוא בן 85. בורה בורה - שיחה 21:44, 10 באוקטובר 2014 (IDT)

אצלי זה לר מופיע. כנראה שהסתדר לבסוף. שמזןשיחההביכורים שלי • כ"ו בתשרי ה'תשע"ה • 07:30, 20 באוקטובר 2014 (IDT)
זה כבר תוקן. בורה בורה - שיחה 07:44, 20 באוקטובר 2014 (IDT)

מירצ'ה הרועה

מירצ'ה הרועה
Mircea Ciobanul
מדינהולאכיה
פטירה25 בספטמבר 1559
בוקרשט
וויווד ולאכיה
15451552
(כ־7 שנים)
ראדו איליה היידאול ←
וויווד ולאכיה
15531554
וויווד ולאכיה
15581559
וויווד ולאכיה
15601562
(כשנתיים)
וויווד ולאכיה
15631566
(כ־3 שנים)

אי היכולת לחשב תאריכים פשוטים ממש מפריעה במרחב הערכים. למה לא ניתן לחשב את משך הכהונות השנייה והשלישית. הוספתי את כהונות דמה הרביעית והחמישית להמחיש שבשלב מסויים זה עובד... בורה בורה - שיחה 18:43, 28 באוקטובר 2014 (IST)

נראה שהיחידה מתקשה לתת משך זמן כשהוא של שנים עוקבות. {{#INVOKE:תאריך|חשב טווח|100 - 101|כולל=כן}} הייתי מצפה שיגיד "כשנתיים" ובמקום זו נותן "". (לבדיקה: ). «kotz» «שיחה» 15:53, 30 באוקטובר 2014 (IST)
אולי זה בדצמבר וזה בינואר ומדובר בימים בודדים? ואולי זה בינואר וזה בדצמבר ומדובר בשנתיים? כשבקשים טווח תאריכים ברמת דיוק של שנים אפשר לענות באמצע "כשנה" ({{#invoke:תאריך|חשב טווח|100 - 101|כולל=כן|שנים}}), אבל כשלא מציינים את רמת הדיוק הדרושה לא נכון לענות "כשנה". ערן - שיחה 21:23, 30 באוקטובר 2014 (IST)
שים לב שאם מוסיפים שנה היחידה עונה כ-3 שנים. אתה יכול לטעון גם על זה אותה טענה... האם זה קורה כי יש החלטה שרירותית כי מעל שנתיים מדייקים ברמה של שנים? אחרת אני לא מבין למה "כשנתיים" לא אבל כ-3 שנים" כן. בורה בורה - שיחה 22:01, 30 באוקטובר 2014 (IST)

בייטוללה מחסוד

הועבר מהדף שיחת משתמש:Kotz

בייטוללה מחסוד
بیت الله محسود
אין תמונה חופשית
לידה1974
כפר במחוז באנו שבצפון מערב פקיסטן
פטירה5 באוגוסט 2009 (בגיל 35 בערך)
מדינהפקיסטן פקיסטן
מנהיג ארגון הטליבאן בפקיסטן
2004 – 5 באוגוסט 2009
(כ־5 שנים)
בייטוללה מחסוד
بیت الله محسود
אין תמונה חופשית
לידה1974
כפר במחוז באנו שבצפון מערב פקיסטן
פטירה5 באוגוסט 2009 (בגיל 35 בערך)
מדינהפקיסטן פקיסטן
מנהיג ארגון הטליבאן בפקיסטן
20042009
(כ־5 שנים)
בייטוללה מחסוד
بیت الله محسود
אין תמונה חופשית
לידה1974
כפר במחוז באנו שבצפון מערב פקיסטן
פטירה5 באוגוסט 2009 (בגיל 35 בערך)
מדינהפקיסטן פקיסטן
מנהיג ארגון הטליבאן בפקיסטן
7 במאי 2004 – 5 באוגוסט 2009
(5 שנים)
בייטוללה מחסוד
بیت الله محسود
אין תמונה חופשית
לידה1974
כפר במחוז באנו שבצפון מערב פקיסטן
פטירה5 באוגוסט 2009 (בגיל 35 בערך)
מדינהפקיסטן פקיסטן
מנהיג ארגון הטליבאן בפקיסטן
7 במאי 2004 – 2009
(כ־4 שנים)

יש מצב שאתה מתקן את החישוב במשך כהונה? ראה כאן. עדכנתי היום 20-30 ערכים מתוכם 4-5 סבלו מהבאג הזה. משתמש:ערן לא מתקן את זה, אולי אתה תמצא את הבעיה? זה כבר מביא קריזה... זה קורה בכל הערכים בהם השדה הראשון הוא רק שנה והשני תאריך מדויק, שזה מצב די נפוץ. בורה בורה - שיחה 10:35, 16 בנובמבר 2014 (IST)

א. אני הסרתי ידי מהתבנית של חישוב תאריך.
ב. להבנתי ערן לא מתקן את זה ממניעים אידיאולוגיים ולא מטעמים טכניים. לו הייתי מתקן את זה הוא היה משחזר את זה. חבל.
@בורה בורה «kotz» «שיחה» 14:59, 16 בנובמבר 2014 (IST)
משתמש:ערן, אבקש את תגובתך. זה לא שלא יודעים בטווח שנים כזה מה הפרש השנים המדויק כי במילא מעגלים לרמת שנה. אציין שאין בעלות על ערכים, תבניות או יחידות ואני לא מבין למה אתה משחזר את קוץ. בורה בורה - שיחה 17:46, 16 בנובמבר 2014 (IST)
סליחה, לא טענתי שערן שיחזר אותי או משחזר אותי. «kotz» «שיחה» 17:49, 16 בנובמבר 2014 (IST)
אני לא רואה בעיה בהתנהגות הנוכחית - ההיגיון מאחורי זה הוא שאם לא יודעים את סקלת הזמן המתאימה לא ניתן לעגל תאריך ועדיף לא לציין חישוב ואם (כמו במקרה של גיל בדוגמה) יודעים שסקלת הזמן המקובלת היא שנים אז כן אפשר לעגל. אין לי עניין לעסוק בשינוי של ההתנהגות הנ"ל, אבל אם זה ישונה להתנהגות סבירה אחרת אז אין לי בעיה עם זה. ערן - שיחה 21:36, 16 בנובמבר 2014 (IST)
ערן, להיות בטוח שאני מבין. אתה טוען שבדוגמאות משמאל אם יש תאריך מדויק אתה יודע לחשב ואם יש רק שנים אז זה סקאלה של שנים ואתה גם יודע. אבל אם זה מעורב, דהיינו תאריך אחד מדויק ואחד לא, אתה לא יודע? אז מה בעצם הבעיה לעשות כאן את אותו אלגוריתם חישוב כמו בחישוב גיל, ששם זה יוצא מקורב, אבל יוצא? אם צריך, נשנה את הקריאה בתבנית שתהא עם פרמטר "כמו גיל". בורה בורה - שיחה 23:51, 16 בנובמבר 2014 (IST)
לטווח זמן יש קונטקסט, למשל (דוגמאות מופרכות) כמה שנים נמשכה מלחמת ששת הימים, או באיזה גיל בימים נפטר בייטוללה מחסוד. בגיל יש ידע מוקדם שסקלת הזמן ה"נכונה" היא שנים, ועבור תקופת כהונה אין ידע כזה, כי תקופות כהונה יכולות להימשך גם שבועות או חודשים בודדים. באנגלית אגב לא מחשבים את הטווח. ערן - שיחה 00:16, 17 בנובמבר 2014 (IST)
אתה צודק. אבל מה שאני טוען זה שאפשר להכניס בחישוב שאם הטווח עולה על סכום מסויים, נניח חמש שנים, אז לא משנה רמת הדיוק, בכל מקרה מחשבים בשנים. הרי הכנסת החלטה שרירותית כזאת בחישוב הגיל בעקבות בקשות. לכן בדוגמה הזאת אפשר להוציא בבטחה "כ-5 שנים", כי טווח השנים מספיק רחב. בורה בורה - שיחה 00:23, 17 בנובמבר 2014 (IST)
משתמש:ערן, אני ממתין לתגובתך. בורה בורה - שיחה 20:32, 18 בנובמבר 2014 (IST)
אני אדיש לשינוי כזה, כי מצד שני זה יגרום לחוסר אחידות אחרת שכשההפרש הוא קטן לא יוצג כלום, וכשההפרש גדול כן יופיע. ערן - שיחה 20:39, 18 בנובמבר 2014 (IST)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 19:50, 19 בדצמבר 2014 (IST)

שגיאת תאריך

שלום, kotz. הדף הזה מופיע בקטגוריית הדפים עם שגיאות בתאריך. זה אמור להיות ככה? תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:38, 19 בדצמבר 2014 (IST)

שמתי "אין ויקי" בשורת הדוגמאות הראשונה. אבל כנראה שיש עוד שורה שגויה. בורה בורה - שיחה 19:47, 19 בדצמבר 2014 (IST)
סידרתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:09, 19 בדצמבר 2014 (IST)
  1. היחידה אינה בודקת חוקיות תאריך! למשל 1 באפריל 1812 עד [[50 במאי]] [[1814]] יתן "שנתיים וגם 78 ימים". אם נעשה עד [[60 במאי]] [[1814]] נקבל "שנתיים וגם 88 ימים". המונה פשוט עולה במקום להוציא שגיאה

גיל בערך - כמו שהבטחתי

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
ובכן, ערן בורה בורה, יונה ב. וקיפודנחש, וכל השאר. הבטחתי שאחשוב על זה ואחזור לכאן. חשבתי ואני חוזר: עדיין אין לי מושג למה ירדו מציוני הגיל בתבניות מילים "בערך" כשלא ידוע הגיל המדויק. לבן אדם שנולד ב-1 בינואר 1970 יופיע גיל 46 (במקום 46 בערך) וכך גם לבן אדם שנולד ב-31 בדצמבר 1970, למרות שההפרש ביניהם הוא שנה שלמה. עד לפני כמה חודשים תמיד הופיע אצלנו בערך. בוויקיאנגלית כותבים במקרים כאלו בן 46-47. אני מציע להחזיר את בערך, או אשמח לסיבה טובה למה לא. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:40, 13 באפריל 2016 (IDT)

כנ"ל, השינוי הזה מוזר בעיני, ונעשה ללא דיון. גם חישוב הפרש שנים אינו תקין בעיני. כיום אם נדרש לחשב הפרש בין 1991 ו-1993 היחידה אינה מחזירה תוצאה בתואנה שלא ניתן לחשב. אני מבקש שהיא תחזיר "שנתיים בערך". בורה בורה - שיחה 16:20, 13 באפריל 2016 (IDT)
ואללה? מסכים גם עם זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:11, 13 באפריל 2016 (IDT)
לא נכון, {{#invoke:תאריך|חשב טווח|1991 - 1993}} => כשנתיים. ערן - שיחה 23:54, 13 באפריל 2016 (IDT)
הנוסחה הזאת מחזירה כ- עם כל מספר, ערן. אז למה בערכים רואים מספר מדויק? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:20, 14 באפריל 2016 (IDT)
ודרך אגב, למה בגרסה הקודמת ששמרתי בטעות היא הוסיפה שנה מיותרת? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:23, 14 באפריל 2016 (IDT)
ניתן לראות בערך אריק סטנקילסון, מלך שוודיה, שמלך 1066 - 1067, משך הכהונה אינו מחושב. אפשר להוציא "כשנה" כשם ש-1991 - 1993 מוציא כשנתיים. בורה בורה - שיחה 00:35, 14 באפריל 2016 (IDT)
אולי הוא מלך מדצמבר 1066 עד ינואר 1067? נתון כזה לא מספיק כדי לקבוע הערכה גסה של שנה.ערן - שיחה 19:24, 14 באפריל 2016 (IDT)
משתמש:ערן, זה טיעון מעניין... כי אם מישהו נולד ב-1961 ומת ב-1962 אתה קובע בהחלטיות ביחידה "בגיל שנה"! עשו ניסוי בכל ערך עם תאריכי לידה / פטירה. מה בדיוק ההבדל? ואולי מישהו נולד בדצמבר 1961 ומת בינואר 1962. חייבת להיות אחידות בחישובים. זו בדיוק הטענה של יגאל. בורה בורה - שיחה 19:40, 14 באפריל 2016 (IDT)
לא חייבת ובכל מקרה אני לא חושב שכדאי לציין גיל במצב זה. ערן - שיחה 19:44, 14 באפריל 2016 (IDT)
זו דעתך. בינתיים שניים חושבים שצריך לכתוב "כשנה" או "שנה בערך". בורה בורה - שיחה 19:49, 14 באפריל 2016 (IDT)
אז זהו שאין לי דיעה בעניין שנה, כי 31 בדצמבר 1961 מול 1 בינואר 1962 בהחלט יכול להיות לא חד משמעי. אפשר לציין שנה במקום יום, פי 360. אבל בין 31 בדצמבר 1961 מול 1 בינואר 1963 זה שנה מול שנתיים, ההבדל נופל פי מאות וכאן לדעתי צריך לכתוב כשנתיים, ואז כ-3 שנים, עד כ-120 שנה. ושום פנים ואופן לא שנתיים או 120 שנה כי זה לא נכון. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:07, 14 באפריל 2016 (IDT)
לסיכום: ערן, זה מספיק לך כדי שתחזיר את בערך היום? אם לא, אפתח דיון במזנון, לשם מגיעים הרבה יותר אנשים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:40, 20 באפריל 2016 (IDT)
ערן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:43, 25 באפריל 2016 (IDT)
הוספתי "בערך" לגילאים שבהם אין מידע מדויק מעבר לרמת החודש (זה לא יופיע בחיים לסקוב למשל שבו חודש הלידה מופיע, אך לא יום). ערן - שיחה 00:22, 26 באפריל 2016 (IDT)
תודה, ערן, לדעתי זאת פשרה מצויינת! מה אתה אומר, בורה בורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:49, 26 באפריל 2016 (IDT)
IKhitron, לא בדקתי רוחבית על הרבה ערכים, אולי 1-2. אם בדקת וזה חזר למה שהיה, מקובל עלי. אציין שלא נחה דעתי מזה שהפרש תאריכים עובד כמו שהוא עובד היום. בורה בורה - שיחה 13:15, 5 במאי 2016 (IDT)
כן, בורה בורה, בדקתי הרבה אפשרויות, ואני אוהב את זה. ממה בדיוק היא לא נחה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:21, 5 במאי 2016 (IDT)
ש"ניתן לראות בערך אריק סטנקילסון, מלך שוודיה, שמלך 1066 - 1067, משך הכהונה אינו מחושב. אפשר להוציא "כשנה" כשם ש-1991 - 1993 מוציא כשנתיים." לא טופל. בורה בורה - שיחה 13:30, 5 במאי 2016 (IDT)
הבנתי. לי פחות קריטי להתעקש על מקרי קצה, נפוצים ככל שיהיו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:10, 5 במאי 2016 (IDT)
גם לדעתי אין לכתוב "בערך" בחישוב אוטומטי של גילאים, כי למעט למשך שנייה אחת בכל שנה, גיל שמוצג בשנים שלמות תמיד נכון רק "בערך". כשרק השנים הקלנדריות ידועות, נכון ומקובל לכתוב (לדוגמא) 46 למרות שזה יכול להיות 45 שנה ועוד יום או 47 שנה חסר יום. בנוסף, אם כבר מחליטים לסייג, עדיף לדעתי לכתוב בתבנית 45-46 ולא "בערך". מתייג שוב את ערן, בורה בורה, יונה בנדלאק, IKhitron. בברכה, גנדלף - 03:59, 06/05/16 03:59, 6 במאי 2016 (IDT)
גנדלף, "46 בערך" או 45-46 זה עניין של סמנטיקה. אני חי טוב עם שניהם. אבל מה דעתך על נושא הפרש תאריכים כשידועות רק השנים? האם להציג "כשנה", או 0-1 שנים, או לא להציג בכלל? ומה לגבי "כשנתיים? 1-2 שנים? וכו'. בורה בורה - שיחה 04:21, 6 במאי 2016 (IDT)
כשהתקופות קצרות כל עיגול בעייתי יותר, ומאידך הצגת המספר חשובה פחות מאשר הצגת שדה גיל בתבנית אישיות. לכן במקרים שציינת לדעתי עדיף לא להציג. בברכה, גנדלף - 04:28, 06/05/16
היי גנדלף. גם לי אין בעיה עם טווח. אבל לכתוב 35 כשבן אדם בן 36 זה בעייתי מבחינת מעריצים, שזה לא נורא. לעומת זאת לכתוב 36 כשבן אדם 35 זאת בעיה מבחינת אלו שמאמינים ששינוי הגיל מוקדם מדי יביא מזל רע, והייתה לי כבר בעיה כזאת באחד הערכים שכתבתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:07, 6 במאי 2016 (IDT)
מצויין, אז המעריצים/סופרסטישיים יגלו לנו מה התאריך המדוייק. ובאשר למה שכתבת במזנון על כך שהצגתו בערכי אישים חיים עלולה לסייע בהתחזות - גורמים קרימינליים שכאלו ממילא ישלפו אותו מאגרון. בברכה, גנדלף - 16:04, 06/05/16
לא הבנתי, גנדלף, איפה כתבתי את זה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:11, 6 במאי 2016 (IDT)
סליחה, זה היה kotz - יעויין שם. מכל מקום אם אף אחד לא השתכנע, אני מבקש למצער להחליף את 'בערך' בטווח. הייתי עושה זאת בעצמי, אבל אני לא מכיר את כל התבניות הרלוונטיות. בברכה, גנדלף - 00:45, 08/05/16

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 06:33, 19 במאי 2016 (IDT)

אפיוס קלאודיוס

הועבר מהדף שיחת משתמש:בורה בורה
היי בורה בורה, kotz ו-Mikey641. ראו תאריך לידה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:43, 21 באוגוסט 2017 (IDT)

זה תאריך חוקי. צריך להגדיר בתבנית / יחידה ש-BCE=לפנה"ס. אתה מטפל בזה? בורה בורה - שיחה 08:24, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
אין לי מושג איפה עושים את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:22, 22 באוגוסט 2017 (IDT)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 17:26, 22 באוגוסט 2017 (IDT)

משתמש:ערן, תוכל לטפל בזה? אני נתקל בהרבה כאלה שנשאבים מוויקינתונים. אפשר גם לשנות את המלל לתצוגה שיהיה 430 לפנה"ס. בורה בורה - שיחה 17:28, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
phab:T140541 ערן - שיחה 19:54, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
תודה, ערן, ועד אז, אפשר משהו מקומי שיאפשר לזה להיות חוקי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:59, 22 באוגוסט 2017 (IDT)
עדיף לתקן את זה בתוכנה בלי צורך לתקן בכל אתר ויקי בנפרד. ערן - שיחה 08:01, 23 באוגוסט 2017 (IDT)
ברור, ערן, רק עד אז. כי אם יתקנו את זה בעוד שנה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:21, 23 באוגוסט 2017 (IDT)
IKhitron: אני מאוד מעדיף לתקן את זה בתוכנה כי לא בכל המקרים משתמשים באותה צורה כדי למשוך מוויקינתונים (פעם בPropertyLink, פעם בWikidata, פעם ב#property וכו' וכו'). נתתי למפתחים רמז איפה הבעיה (הם כנראה מודעים אליה) ואפשר לקוות שזה יטופל בקרוב. ערן - שיחה 22:37, 23 באוגוסט 2017 (IDT)
הבנתי, ערן. נקווה שזה יקח להם לא יותר מעד מחר. בינתיים, אולי הגיע הזמן ליצור צוואר בקבור פעם אחת ולתמיד. מה דעתך? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:32, 23 באוגוסט 2017 (IDT)

רוחיר ון דר ויידן

היחידה מתרסקת עם פורמט תאריך הלידה שבוויקנתונים (בתבנית:אמן) הנדב הנכון - שיחה 11:44, 31 בינואר 2018 (IST)

כן נעשו בה לאחרונה שינויים בנושא זה. משתמש:ערן? בורה בורה - שיחה 16:21, 31 בינואר 2018 (IST)
זה צריך לעבוד עכשיו. ערן - שיחה 22:19, 1 בפברואר 2018 (IST)

סנטה סבינה

למרות שבוויקינתונים ערך "תאריך הקמה/יצירה" הוא המאה ה-5, בתבנית:מבנה בגוף הערך מופיע המאה ה-4 הנדב הנכון - שיחה 16:07, 3 באפריל 2018 (IDT)

תוקן. (זה קשור לצורה שבה נשמר התאריך בוויקינתונים הוא מוגדר להיות בשנת 1401 בדיוק של מאה) ערן - שיחה 20:15, 3 באפריל 2018 (IDT)

מקס גרונוולד

עבור 1900 עם דיוק עשורים, מופיע שנות ה-0 של המאה ה-19, ולא של המאה ה-20 (נבדק עם תבנית:אישיות) הנדב הנכון - שיחה 12:47, 29 באפריל 2018 (IDT)

הנדב הנכון, תודה על ההערה "שנות ה-0 של המאה ה-19" או "1900 עשורים" זה בפירוש לא נכון. קצת רקע על תאריכים בוויקינתונים - כאשר יודעים תאריך בצורה מקורבת היטב אפשר לציין אותו (למשל 1977) ולציין דיוק של עשור - בדרך הזו מאחורי הקלעים ויקינתונים שומר תאריך מדויק יותר מאשר "שנות ה-70" אף על פי שמוצג "שנות ה-70 של המאה ה-20". בכל אופן בתחילת מאה נראה שנכון יותר לקרוא לזה "העשור הראשון של המאה ה-X" - תיקנתי כך. ערן - שיחה 22:32, 30 באפריל 2018 (IDT)
הנדב הנכון: במחשבה שנייה אולי זה לא מדויק (זה בוודאי טוב יותר מאשר המצב הקודם). כאשר ידוע תאריך לידה בדיוק של עשור בערך ב1900 שטכנית אינה בהמאה ה-20 אולי נכון יותר להגיד "שלהי המאה ה-19" ולא "העשור הראשון של המאה ה-20". אני זוכר שהיה דיון דומה בעבר הרחוק... אשמח לשמוע מה עוזי ו. חושב. ערן - שיחה 22:41, 30 באפריל 2018 (IDT)
אחלה :) אין לי דעה מגובשת, אני שמח שהכיתובים הצורמים יוחלפו הנדב הנכון - שיחה 23:18, 30 באפריל 2018 (IDT)
למה כוונתכם ב"דיוק של עשור" לגבי תאריך הלידה? עוזי ו. - שיחה 02:45, 3 במאי 2018 (IDT)
זו שאלה טובה כי זה באמת לא מוגדר היטב. בדקתי דוגמאות לערכים כאלו ונראה שתאריך לידה בדיוק של עשור מוגדר כאשר תאריך הלידה המדויק ברמת היום/החודש/השנה אינו ידוע ויש מספר השערות לתאריך הלידה שנופלות באותו העשור או שתאריך הלידה משעורך על פי אירוע מאוחר יותר בביוגרפיה. אידאלית רצוי להציג את התאריכים המסוימים ולהבהיר שהם משוערים ולפי מה, אבל זה לא תמיד ידוע. ערן - שיחה 09:18, 3 במאי 2018 (IDT)

גיל שגוי כשתאריך הלידה חלקי

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
אני לא יודע אם זו בעייה בתבני תמסויימת או משהו כללי, אך ראו בערך דניאל אורלביץ': בתבנית {{ספורטאי}} הכניסו בפרמטר "לידה" "7 במאי" (כלומר, ללא שנה). בפועל מוצג בערך: "תאריך לידה: 7 במאי (2012)". מעבר לכך שברור שזה שגוי, לא ברור לי מאיפה ה-2012 מגיע. ראיתי ערכים של ספורטאים אחרים (כגון לידר דנה) שצויין להם תאריך לידה ללא שנה ושם אין בעייה כזו.
דרך אגב, זה מעלה את השאלה הכללית, מה עושים כשנתון תאריך הלידה (יום וחודש) ללא השנה? זה מוסיף את הדף לקטגוריה:דפים עם שגיאות בתאריך. Dovno - שיחה 09:29, 22 באפריל 2018 (IDT)

הערך לא מקושר לוויקינתונים, משם לרוב נלקח המידע המדובר ונראה שבררת המחדל הוא 2012. אז יש להשלים את כל הפרטים הידועים ולפתוח ריט מקושר לוויקינתונים (אם עדין לא קיים). ובלי קשר לתבנית הערך במצבו הנוכחי אינו אפילו קצרמר כי הוא לא מכיל שום מידע מלבד שהוא זכה באליפות העולם. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:44, 22 באפריל 2018 (IDT)
אין לי מושג איך לתקן את זה. כרגע הערך בוודאי שגוי (מעבר לזה שהוא קצרמר). Dovno - שיחה 09:39, 24 באפריל 2018 (IDT)
הוספתי ויקינתונים והוא נהיה בן 2012... כנראה שברירת המחדל היא לחשב משנת 6. אי אפשר תאריכים כאלה והסרתי. בורה בורה - שיחה 09:45, 24 באפריל 2018 (IDT)
מעניין שבערכים אחרים כשיש תאריך בלי שנה זה לא קורה (דוגמה: לידר דנה), אף שהערך מתווסף לקטגוריה:דפים עם שגיאות בתאריך. Dovno - שיחה 09:47, 24 באפריל 2018 (IDT)
הממ... אולי משתמש:זאב קטן יודע. בורה בורה - שיחה 09:54, 24 באפריל 2018 (IDT)
השנה המדומה תלויה ביום ובחודש, ובאה כנראה בגלל "ניחוש" של המנגנון מה כתוב בתא הבא בזיכרון. זה מדליק את תאריכי לידה לא נכונים, אז אפשר לחיות עם זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:16, 24 באפריל 2018 (IDT)

הינה עוד מקרה: מסתבר שאתי לבני בת 2012 שנים. אז האם יש לנו פתרון כשיש תאריך לידה ללא השנה? האם אפשר במקרה כזה להציג את הנתון שכן יש לנו ולעצור את חישוב הגיל? Dovno - שיחה 15:15, 21 במאי 2018 (IDT)

בעצם, ייתכן שבמקרה זה מדובר בהשחתה. Dovno - שיחה 15:17, 21 במאי 2018 (IDT)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 07:14, 27 ביולי 2018 (IDT)

בעיה כשתאריך הלידה הוא בדיוק של מילניום

משתמש:ערן כאן יצחק אייזיק מטירנא הנדב הנכון - שיחה 22:46, 27 בינואר 2019 (IST)

עדכון יחידה:תאריך במאפיין Circa

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
קיים בוויקינתונים המאפיין Q5727902 (Circa) שאומר שהתאריך הוא "בערך". כאשר מאכלסים תאריכי לידה ופטירה בתבניות אטומטית מוויקינתונים, יש להוסיף את המילה "בערך" או "בקירוב" לתאריכים כאלה. ראו דוגמה בערך רוג'ר בייקון. petscan:6473333 נותן רשימה מלאה של ערכים עם Circa. מתייג את משתמש:ערן. משתמש:IKhitron, יש להכניס ערכים אלה, לאחר התיקון, לקטגוריה:דפים עם תאריך מקורב אוטומטית. בורה בורה - שיחה 12:23, 22 בנובמבר 2018 (IST)

רק לי מפריע שוויקיפדיה שורצת מאות שגיאות ואנו נראים אהבלים בעיני הקוראים? בורה בורה - שיחה 00:44, 18 בדצמבר 2018 (IST)
נראה שתוקן. בורה בורה - שיחה 15:50, 31 בינואר 2019 (IST)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 15:52, 31 בינואר 2019 (IST)

המלל "לפני הספירה" לא עובד

ראו בערך רעמסס השני. משום שכתוב "לפני הספירה" ולא "לפנה"ס" חישוב משך הכהונה אינו עובד. משתמש:עלי תוכל להוסיף "לפני הספירה" כמלל חוקי לחישוב? בורה בורה - שיחה 22:16, 20 באוגוסט 2021 (IDT)

עדכנתי את יחידה:WikidataBind וכעת תבנית:תפקידים מוויקינתונים תשאב את הצורה התקינה. עלי - שיחה 04:26, 21 באוגוסט 2021 (IDT)

date, ISOdate

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
אני מציע לייבא את {{ISOdate}} ‏Template:ISOdate‏ (Q14396878), מכאן.
היא מיועדת לשימוש בכל מקום בו יש צורך בעיבוד תאריכים, ולדעתי נחוצה משום ש{{תאריך}} לא ממלאת את הצרכים האלו מספיק טוב, כי היא לא יודעת להתמודד עם אותן המשימות (דוגמה), ומוגבלת יותר ממנה (מותאמת בעיקר לקישורים ולתאריך עברי, נוקשה יחסית באפשרויות לקלט). יש חשיבות משנית גם לאחידות בתבנית בסיסיות בין מיזמים.
אם יוסכם, רצוי לייבא אותה בנוחות דרך המערכת (מפעיל מערכת/עורך ממשק), ולא בצורה ידנית. ― מקף10:54, 8 בספטמבר 2022 (IDT)

למה אתה לא משתמש ביחידה:תאריך. יש שם מיליון אופציות. בורה בורה - שיחה 14:20, 8 בספטמבר 2022 (IDT)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 03:52, 16 בספטמבר 2022 (IDT)

חישוב גיל על ידי יחידה:תאריך

הועבר מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

משה קרוי מת בגיל 41. ―‏Johnqgalt (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

נכון, כי נולד ב-6 בינואר ונפטר בסוף ינואר. זו בעיה עם יחידה:תאריך, איך מתגברים עליה? דוד שי - שיחה 05:55, 30 בספטמבר 2022 (IDT)
דוד שי, ייתכן שאפשר להשתמש במאפיין earliest date (P1319) כדי לפתור את הבעיה. פוליתיאורי - שיחה 11:12, 1 באוקטובר 2022 (IDT)
הוספתי את המאפיין, אבל זה לא השפיע על הגיל, כנראה צריך לתקן את יחידה:גיל לערכי אישים כדי שתתחשב בפרמטר. דוד שי - שיחה 11:26, 1 באוקטובר 2022 (IDT)
עלי, ערן, אולי תוכלו לתקן את יחידה:גיל לערכי אישים, כך שכאשר למאפיין P570 (תאריך פטירה) יש מבחין P1319 (התאריך המוקדם יותר), יש לקחת אותו במקום את P570. דוד שי - שיחה 12:59, 1 באוקטובר 2022 (IDT)
ראשית, הוספתי ל‏תאריך פטירה‏ (P570) של משה קרוי מספר מבחינים על מנת לטייב את המידע. לגופו של עניין, אני חושב שנדרש לפתח ולדייק את הפתרון המוצע לפני מימושו. שאלות לדוגמה: איזה משקל יש לתת למבחין ‏גיל בעת האירוע‏ (P3629)? לאיזה מבחין יש לתת עדיפות, אם בכלל, ‏התאריך המוקדם ביותר‏ (P1319) או ‏התאריך המאוחר ביותר‏ (P1326)? כיצד נכון לטפל במבחין ‏הגדרת תאריך‏ (P4241)? עלי - שיחה 16:18, 1 באוקטובר 2022 (IDT)
אולי באמת להתחשב ב‏גיל בעת האירוע‏ (P3629) זה הכי פשוט, לפחות במקרים שהתאריכים עצמם לא מספקים תשובה קונקלוסיבית. פוליתיאורי - שיחה 22:17, 1 באוקטובר 2022 (IDT)

סוף העברה

לטעמי כאשר דווח ‏גיל בעת האירוע‏ (P3629) אין צורך לחשב גיל, אלא לקבל אותו כפי שדווח. כאשר לא דווח גיל יש לחשב אותו, וכאשר מדובר בפטירה אם דווח ‏התאריך המוקדם ביותר‏ (P1319) לקחת אותו לחישוב, ואם לא דווח - לקחת את ‏תאריך פטירה‏ (P570). כאשר מדובר בלידה, אם דווח ‏התאריך המאוחר ביותר‏ (P1326) - לקחת אותו לחישוב, ואם לא דווח - לקחת את תאריך הלידה. דוד שי - שיחה 06:40, 6 באוקטובר 2022 (IDT)
בתור התחלה מציע שנראה אילו קונבנציות קיימות בוויקינתונים כדי שיהיה קל לבדוק את התוצאה באום מקרים. זה מה שמצאתי בדפדוף מהיר:
ערן - שיחה 07:54, 6 באוקטובר 2022 (IDT)

תאריך בין שתי שנים

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
תאריך הלידה בוויקינתונים של אליקום גץ הוא 1643-1644 ואילו בערך אליקום גץ הוא לא מופיע. אני מניח שהעניין השה של התאריך המוקדם ביותר והתאריך המאוחר ביותר לא מעודכן בתבנית או ביחידה. Geagea - שיחה 23:54, 18 ביולי 2023 (IDT)

היחידה יודעת לשאוב רק תאריכים ידועים ואני גם לא מצפה ממנה להחליט אם זה 1643 או 1644. בורה בורה - שיחה 04:56, 19 ביולי 2023 (IDT)
לא מדובר בלהחליט 1643 או 1644 אלא לכתוב את שתי השנים 1643-1964. שישקף את האמור בוויקינתונים. Geagea - שיחה 15:56, 19 ביולי 2023 (IDT)
כי היחידה לא יודעת לקחת את זה ככה. בגלל שיש בערך הוויקינתונים רק "ערך בלתי־ידוע", לא נלקח כלום כי אפילו אין הסתכלות על זה. PRIDE! - שיחה 18:55, 19 ביולי 2023 (IDT)
זה חבל. ניתן לזהות מצב שבו יש "ערך בלתי־ידוע" ומבחין ‏התאריך המוקדם ביותר‏ (P1319) ו-‏התאריך המאוחר ביותר‏ (P1326). ‏Geagea - שיחה 00:15, 20 ביולי 2023 (IDT)
מסכים שחבל אבל אין לנו כאן תוכניתני לואה זמינים. משימות פשוטות יותר לא הצלחנו להרים. אם תשכנע מישהו מהם אז סבבה אחרת נארכב הדיון בורה בורה - שיחה 07:08, 23 ביולי 2023 (IDT)

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 19:00, 26 ביולי 2023 (IDT)

הוספת 1950 שנה לגיל האדם

בתבנית אישיות כשמוסיפים סוגריים מסולסלים {{}} אחרי שנת לידה, נוספים אוטומטית 1950 שנה לגיל האדם המחושב.אגב גיליתי את זה בפוסט שעלה בקבוצת פייסבוק "עובדות לא נכונות" שהעלו צילום מסך מהערך מוזא בנת נאסר אל-מסנד שבו כתוב שהיא בת 2015 (תיקנתי). מבקר המדינה - שיחה 22:27, 23 בנובמבר 2023 (IST)

לא מדויק. לא "נוספים 1950 שנים". הבעיה הייתה שבגלל צורת הפרמטר שהועבר ל"שנת הלידה" (לאו דווקא "סוגריים מסולסלים" - לא חפרתי לראות למה היא כועסת), התבנית קלטה את גילה כ"שנת 8" (אולי מהנתון של היום בחודש שבמקרה הוא 8), ולכן חישבה את גילה כ-2015. אם מישהו רוצה לחפור כדי לראות מה בדיוק בצורת הפרמטר הרגיז את התבנית, זו הגרסה שמדגימה את הבעיה: מיוחד:קישור קבוע/37381998. קיפודנחש 04:05, 24 בנובמבר 2023 (IST)
זה לא בגלל היום בחודש אלא בגלל המספר של החודש – אוגוסט – 8. נסו להחליף את זה לחודשים אחרים ושנת הלידה שלה תשתנה לפי המספר של החודש. למעשה זה קורה גם אם כותבים בתאריך הלידה רק שם של חודש. כאשר מפרידים בין התבנית {{הבהרה}} לבין מספר השנה – הבעיה נפתרת. לכן אני משער שחודש הלידה מפוענח על ידי התבנית למספר, וכיוון שהתבנית לא מוצאת מספר שנה תקין (כי הוא כולל תווים נוספים מלבד ספרות וסוגריים מרובעות ) – היא משתמש במספר החודש בתור מספר השנה. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • י"א בכסלו ה'תשפ"ד • 04:26, 24 בנובמבר 2023 (IST)
@עמד @קיפודנחש: בגרסה הנ"ל שמדגימה את הבעיה נסו רק לשנות את ה-8 ל-13 או כל מספר מעל 12, ולהשאיר את חוסר הרווח שמוזכר לעיל: לא מתבצע בכלל חישוב גיל. תובנות? חזרתישיחה 09:59, 24 בנובמבר 2023 (IST)
זה מחזק את ההשערה שלי, זה אומר שהוא תופס את היום כחודש (יש רק 12 חודשים כידוע), ואת החודש כשנה, ואת השנה הוא לא קולט. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • י"א בכסלו ה'תשפ"ד • 10:03, 24 בנובמבר 2023 (IST)
תוקן. תודה לעמד על הדיאגנוזה.
חזרתי: האופן המדויק בה היחידה מתבלבלת (ליתר דדיוק - התבלבלה) באמת לא כל כך משנה - מה שחשוב זו האבחנה שהבעיה נובעת מתבנית הבהרה בלי רווח. תיקנתי את היחידה שמחשבת גיל (כפי שאפשר לראות בקישור הקבוע), ועכשיו היא כבר לא מתבלבלת מתבנית הבהרה שמופיעה בלי רווח אחרי התאריך. ההגיון אומר שבעיה זהה הייתה צריכה להופיע (לפני התיקון) גם כתוצאה מהערת שוליים בלי רווח אחרי התאריך - כנראה לעולם לא נדע. קיפודנחש 04:09, 25 בנובמבר 2023 (IST)
במבט שני נראה שקצת נחפזתי להכריז שהבעיה תוקנה, והשינוי שעשיתי ביחידה לא באמת פתר את הבעיה - הבדיקה הייתה פגומה. לא אוכל להבטיח שאחזור לנסות לטפל בכך, אבל אשתדל. קיפודנחש 18:47, 25 בנובמבר 2023 (IST)
כשמחליפים את "הבהרה" ב"הערה" או בתגית ref בגרסה הזו, הבעיה נפתרת. מוזר מאוד. עמד • תייגו אותי במענה לדברי - שיחה • י"ג בכסלו ה'תשפ"ד • 03:18, 26 בנובמבר 2023 (IST)
טיפלתי בבעיה. במקום לבדוק אחד אחד, כמו שעשתה stringsWithOnlyNumbers, החלפתי בהחזרה עד הדבר הראשון שאינו רווח, מספר או מינוס (למקרה של לפנה"ס), שזה בדיוק מה extractNumbers עושה. PRIDE! - שיחה 17:58, 26 בנובמבר 2023 (IST)
חזרה לדף "תאריך".